אל חברת פלאפון הגעתי במסגרת תהליך הנדידה השנתי של העסק שלנו. זה תהליך מטומטם שבו לאחר שנה, הספק הסלולרי שלך מעלה את המחיר, ומחייב אותך לעבור לספק אחר, שנותן לך את המחיר המקורי. כמובן, שבשניה שאתה גומר את המעבר, מתקשרים אליך ממחלקת שימור לקוחות ומציעים לך את המחיר של המתחרה. כפי שכבר אמרתי, תהליך מטומטם. אני מקפיד להתקשר שבועיים לפני תום החוזה עם מחלקת שרות הלקוחות של הספק הנוכחי שלי, מודיע להם מראש שאני הולך לעזוב, ומציע להם שיחסכו לי את הכאב ראש ויתנו לי ישר את ההצעה הנמוכה וזה יחסוך לכולנו זמן ועצבים. עד היום לא קרה לי שקיבלו את ההצעה שלי, וכמובן תמיד, ביום המעבר, מתקשרים אלי ומציעים לשמר אותי. אני אף פעם לא מוכן לקבל את השימור כי את הזמן הכרוך בהחלפת הסימים כבר שרפתי ואת שווי הזמן הזה הם לא יכולים להחזיר לי וחוץ מזה על טימטום צריך לדעתי לשלם. יהיה להם צאנס הוגן בשנה הבאה😒.
אני מסתובב הרבה בשטח, ולא תמיד יש לי Wi-Fi זמין. בשביל זה יש לי מפעיל סלולרי. מפעילים את הנתב האלחוטי בטלפון הנייד ומתחברים לעולם. אתה מצפה מהספק הסלולרי שלך שיספק לך את החיבור לאינטרנט בצורה פשוטה וישירה וללא התחכמויות מיותרות. מה שנקרא Straight forward. מאחר ואני עובד עם גופים שונים, יש לי (לצערי) כמה תיבות דואר, שחלקם משתמשות בפרוטוקולים ישנים כמו SMTP ו POP3. לאחר המעבר לרשת פלאפון שמתי לב שחלק ממשלוחי הדואר האלקטרוני שלי מסורבים עם ההודעה 553 Message refused. לקח לי קצת זמן לאתר שזה קורה רק בפרוטוקולים הישנים יותר ורק שאני מתחבר דרך הטלפון. פריצת הדרך במחקר הייתה כאשר גילית שאותו דוא"ל בדיוק עובד ללא בעיות כאשר אני מחובר דרך ספק סלולרי אחר (טלפון של חבר) או כמובן בחיבור Wi-Fi רגיל ורק שאני מחובר דרך הטלפון ברשת פלאפון זה נחסם. גיגול של הודעת השגיאה ומחקר מקיף שערכתי בנושא לא הוליך למסקנות ברורות פרט לזה שהרבה נתקלו בבעיה הזו.
בשלב הזה החלה תכתובת ענפה ביני לבין הגף השיווקי של חברת פלאפון. לקח לי קצת זמן לעבור את הסף של זבלני השכל שחושבים שהם מבינים בתחום הטכני. לבסוף, לאחר שכותרת הדוא"ל הייתה אנחנו עוזבים אתכם בשבוע הבא, הצלחתי להגיע למישהו בכיר מספיק עם הסמכות להעביר את הבעיה לגף הטכני. מסתבר שהיה "משהו טכני" ולאחר כמה ימים ביקשו ממני לנסות שוב כי הנושא סודר. אכן סודר לגבי שרת אחד אבל לא לגבי שרת אחר. עוד כמה ימים ושוב ביקשו שאבדוק, נפתר השרת השני אבל חזר השרת הראשון. ביקשתי שיקשרו אותי עם איש טכני כדי להבין כאיש טכני אל איש טכני מה זה בדיוק ה"משהו הטכני", כי אני לא מוכן לקבל יותר את המילה שלהם שזה סודר. לאחר מלחמת עולם קצרה, הצלחתי לקבל שיחת ועידה מול איש טכני ואז מסתבר שיש להם firewall חדש שנועד להגם על הלקוחות שלהם (עלי) והם עדיין מקנפגים אותו בהתאם למשוב מהשטח. ביקשתי שיחריגו אותי מההגנות שלהם והסתבר שהמערכת המתוחכמת שלהם לא מסוגלת לעשות החרגות ברמה של לקוח.
אז בואו ונעמיד דברים על דיוקם. המערכת הזו לא נועדה להגן עלי, אלא על רשת פלאפון. אני לא ביקשתי ולא רציתי את ההגנה הזו כי אני לא זקוק לה. ומה שיותר גרוע, המערכת הזו פוגעת בפעילות עסקית לגיטימית שלי ולא מאפשרת לי לשרת את הלקוחות שלי בשטח. ברגע שאתה מגן על עסק בצורה שהעסק לא יכול לעבוד יותר, אתה לא יכול לבוא בטענות על זה שהעסק יעדיף לשרוד, גם אם זה אומר שהחשיפה שלו לסכנות תהיה יותר גדולה. רמת הסיכון זו החלטה עיסקית של העסק ולא של ה CISO של פלאפון. אם הלקוח מבקש שלא יגנו עליו, חייבת להיות לספק השרות דרך, לאפשר ללקוחות שרוצים בכך, להשתמש בשרותי האינטרנט שלהם בצורה חופשית וללא מגבלות. אם אין לפלאפון דרך כזו אז אנחנו כמובן לא נהיה לקוחות שלהם. אני חייב לציין שמגיע לפלאפון זכות ראשונים על זה שבגללם פעם ראשונה כן קיבלנו הצעה של מחלקת שימור לקוחות 😊.
שתי נקודות לסיכום:
1. אם אתם נתקלים ב 553 Message refused שימו לב שזה יכול להיות חסימה של אחת ממערכות האבטחה. כשגיגלתי את הנושא שנית לאחר שמצאתי את מקור הבעיה ראיתי התיחסויות פה ושם לכל מיני אנטי וירוסים.
2. שרפתי על הנושא הזה קרוב ל 35 שעות עבודה ואני מקווה שיהיו בין הקוראים כאלה שהסיפור שלי יחסוך להם שעות מיותרות ואשמח שתשתפו אותי אם כן.
תגובה 1